Kulturellt extramaterial

Scrollar på Kulturhusets startsida för att kolla vad jag kan uppleva härnäst. Been there, done that, men tar mig ändå längst ner på sidan. Och där hittar jag Extramaterialet som beskrivs som ”Rörlig bild + ljud = trailers, intervjuers, livesändningar, dokumentation…”.
Extramaterialet innehåller korta klipp från tex. Lunchbeat, Tribunal 12 och en virtuell runda i Kulturhuset. Det tipsas om författarsamtal från Internationell författarscen med Paul Auster, Umberto Eco och Erica Jong på Soundcloud.

Och till min stora lycka upptäcker jag att jag får möjligheten att uppleva det missade samtalet som Johanna Koljonen hade med briljanta Liv Strömquist i april i år. Strömquist och Koljonen har ett 75 minuters avslappnat samtal om livet, feminism och varför Elin Wägner behöver en staty. A match made in heaven, som faktiskt verkar vara något konsekvent uttänkt i Kulturhusets olika författarsamtal. Den som frågar och den som svarar måste gilla varandra – det gör de och jag gillar dem båda.
http://kulturhuset.stockholm.se/Undersidor/Extramaterialet/

Liv Strömquists hemsida: http://www.rikedomen.se/

Kommentera

