Tom of Finland

Vissa har det bra: jag kom precis hem från min residensperiod i Finland och i natt åker jag till Casa Cares i Toscana i Italien för en vecka. Den veckan kommer jag att använda för att hitta kopplingar mellan olika konstarter, -tider och idéer.

Vad har detta med Kulturhuset i Stockholm att göra? – kan man fråga. Juu, när jag kommer tillbaka kommer jag att besöka utställningen Tom of Finland som visas i Foajé 3, våning 3 i Kulturhuset, 28 jun–19 aug, 2012.
”Under närmare fyrtio år har konstnären Tom of Finland varit en av gaykulturens största namn. ” (Kulturhuset).

Jag har sett Tombilderna tidigare i New York och de är lika chockerande varje gång och lika fräcka!

Tom of Finland

Tom of Finland

Gå och se du med ! Läs mer på http://kulturhuset.stockholm.se/-/Kalender/20111/Utstallningar/Tom-of-Finland-/

Ilkka Timonen

Kommentera

