Unfamiliar faces

I söndags var jag på en dansföreställning som hette Unfamiliar faces. Utanför lyste solen och det var varmt och skönt, jag började ångra att jag hade bestämt mig för att gå på detta evenemang. Funderade på att springa ifrån Hörsalen innan det började men tänkte samtidigt att jag säkert skulle ångra mig om jag missade något bra.

Image

Jag är glad att jag stannade kvar. Föreställningen handlade om dansarnas känslor, rädslor och osäkerhet. Sårbarheten i konstnärligheten. Det var några av Sveriges mest framstående streetdansare som dansade var sitt solo, totalt sju stycken. Det var en härlig upplevelse att se individualiteten i varje dans, det som kännetecknade deras personlighet kanske. Jag kom ut därifrån inspirerad och med en känsla av att ingenting är omöjligt. En härlig upplevelse i hur man kan styra och kontrollera kroppen till musik samt kärleken till dansen som de medverkande hade.

Har bestämt mig för att gå på flera dansföreställningar på Kulturhuset efter det här. Det är härligt med dans!

/Astrid Nilsen Schaub

Kommentera

