Mars är MangaMånad på Serieteket!

Hurra!! ropar nog fler fantaster som mig. 60 nya titlar är på ingång. Och de har inte bara serierna, vill du fördjupa dig i fackböcker om tecknandet, serierna och japansk konst- ja då är det bara att påbörja skattjakten bland hyllorna.

Söndagen den18 mars kl:15-16:30 på våning Bibloteket Plattan kan ni dels lyssna på  Nina von Rüdinger som intervjuas på scen. Hon är en av författarna till ”Döden börjar på högstadiet” som släpps under våren och dels kan ni höra Kim W Andesson berätta om sitt senaste verk, skräckserien ”Alena”.

HÄR hittar ni i kolumen till höger där ni kan provläsa lite ur ”Alena”.

Vill ni hitta fler events på Serieteket? KLICKA HÄR så kommer ni direkt till hemsidan!

SERIETEKET, VÅNING 2.

ÖPPETTIDER

SERIETEKET

Vecka 11: 12 mar–18 mar

MÅNDAG
STÄNGT
TISDAG
11:00–19:00
ONSDAG
11:00–19:00
TORSDAG
11:00–19:00
FREDAG
11:00–19:00
LÖRDAG
11:00–17:00
SÖNDAG
11:00–17:00

Mata ne!

Jennie

Det här inlägget postades i Alltid i Kulturhuset, Serieteket och märktes , , , , av Jennie Johansson♥. Bokmärk permalänken.

Om Jennie Johansson♥

Produktiv ide spruta som älskar att ta det lugnt mellan varven. Estetiskt känslig och jättesnäll. Fördomsfri men tolererar inte rasism, mobbing eller diktatorer. Anser att balans är A och O. Att vara kreativ är ett grunddrag jag äger som speglar sig i nästan allt jag gör. Jag tror inte på begränsningar, jag tror på många val och det under ansvar. Och jag älskar att upptäcka, utforska och utbilda mig. Jag läser en massa och har ofta SVT2 på, grymma program Ppl - kolla in. Är familjens MangaNörd fast vi allihopa gillar genren ~ Kawaii är en livsstil. Älskar film och serier. Går gärna på utställningar, seminarium, konserter och teater. I min familj citerar vi Simpson lika ofta som från Amarcord, Gilmore girls, Star wars och LOTR för att nämna några. Livet är kort men STORT. Amen ;) Tryck på den lila bilden här uppe till höger om brevid texten så kommer ni till länkar där ni hittar mig. Ex bloggen, Sourze etc

Kommentera

