Låna hem en danslärare


Låter helt osannolikt, eller hur? Av alla Kulturhusets olika programförklaringar måste detta vara en av de bästa jag stött på. När jag inser att det inte är ett skämt, att det inte kostar skjortan, och att en danskunnig person på fullaste allvar vill och kan offra det dyrbaraste vi har – tid – tänker jag att jag måste sprida ordet vidare.

För hela grejen är detta: det kostar ingenting! På Rum för Barn går det inte bara att låna böcker; nu går det också att låna hem en danslärare. Allt som behövs är ett lånekort så är danspedagogen Roja Nylén Kamali din för några timmar. Och visst, det passar alldeles utmärkt om ditt eller dina barn fyller år, eller om ni planerar en släktträff, men det är absolut inget krav. Det räcker med att ni vill dansa loss och ha det lite kul hemma. Temat för dansen bestämmer ni själva, och tiderna som gäller är kl. 13 och 16 lördag-söndag 28-29 januari, och lördag-söndag 4-5-februari. För mig som är dansintresserad låter det här helt fantastiskt. Faktum är att jag själv skulle ha stått först i kön för att boka in Roja om det inte hade varit för att mina två barn redan fallit för ålderstrecket, tyvärr. För erbjudandet riktar sig till familjer med barn mellan 4 och 8 år. Om ni inte stött på Roja Nylén Kamali tidigare så är hon alltså dansare, koreograf och pedagog, och håller bland annat i Fredagsdansen i Rum för Barn.

Jag har ingen aning om hur framåt Stockholms småbarnsfamiljer är, eller hur mycket det här marknadsförts. Själv letar jag alltid efter roliga saker att uppleva, och herregud – bara det faktum att det är gratis borde väl kunna locka en och annan deltidsarbetande förälder? Jag önskar att alla hittar detta så att Roja får båda helgerna fullbokade. Att alla ni som har yngre barn hakar på ett annorlunda och roligt tema till sonens eller dotterns kalas. Så slipper ni dessutom betala tusenlappar för den där stressade trollkarlen som ändå inte är särskilt kul.

Läs mer om hur du gör för att låna en danslärare här.

Kommentera

