Helg tips för ungdomar: Lava

Jag vet inte hur många gånger som jag har försökt få min lillebror att besöka Lava. Jag spenderade mycket av min tonårstid där och älskade det. Det fanns alltid något att göra eller pröva på.

Själv är jag en stor fan av deras workshops. Underbara tillfällen att ta modet till sig och pröva något man har velat göra men inte vågat. Under hösten medverkade jag i min allra sista workshop, nu när jag är över 25 år, så är mina Lava dagar över och det gör mig ledsen. Men Lava kommer att alltid att finnas i mitt hjärta!

Äntligen så kommer min bror att gå på en workshop. Efter väldigt mycket tjat och gnäll från min sida, gick han med på att anmäla sig till workshopen om Dubstep/Glitchstep. Min bror är väldigt intresseras att skapa musik, så varför inte ta tillfället till akt när nu någon är villig att lära ut musik produktion helt gratis?

Det verkar som om många ungdomar inte förstår vilken pärla Lava är. Har du tråkigt en helg, inga planer, vill du göra något men kan inte komma på vad? Åk till Lava och se vad som händer. Du kan antigen måla, skriva, sy, skapa musik eller få inspiration till att göra något utan att det behöver kosta skjortan — ibland är det till och med helt gratis. Hur bra är inte det?

Mer information om Lava kan du få på deras hemsida.

Det här inlägget postades i Alltid i Kulturhuset, Lava av Julyssa Diaz. Bokmärk permalänken.

Om Julyssa Diaz

Gör ibland för mycket, men jag älskar allt jag gör. Stolt redaktör av YAM magazine (http://yam-mag.com), en av de drivande krafterna bakom Open Mic Stockholm, student, författare, låtskrivare samt assistent. Jag är ung, jag är nu och jag är lite vilse. Men jag jobbar på det.

2 thoughts on “Helg tips för ungdomar: Lava

  1. Julyssa! Super bra beskrivning av Lava! Ibland lönar sig tjat och gnat, din bror kommer säkert tacka dig… Hälsningar Karin stolt producent på Lava

    • Hej Karin!

      Tack! Nu är jag inte säker om brosan kom iväg på denna workshop. Messade precis och frågade. Om han nu inte gjorde det, då kommer det bli ännu mer gnäll och tjat tills han gör det!

Kommentera

