Barnvagnsparkeringen

Undrar i hur många städer man kan finna en barnvagnsparkering i flera plan? Första gången jag såg den tyckte jag att det var jätteroligt. Då berodde det mest på förvåning över ett udda fenomen, men så här i efterhand blir jag glad också av ett annat skäl:
I dessa tider av där klichén om den powerwalkande lattemorsan och den cafésurfande hipsterpappan är vitt spridda, är det upplyftande att veta att det finns föräldrar som utnyttjar sin ledighet till mer stimulerande aktiviteter. Det ger liksom hopp om både mänskligheten och föräldraskapet.

Om jag någon gång får barn tänker jag definitivt (fortsätta) hänga på Kulturhuset!

Kommentera

