Café Panorama

När jag gör planer med mina vänner för att fika så bestämmer vi att ses vid Sergels torg eller Åhléns, Stockholms mötesplatser nummer ett. Är man lite lat eller inte känner för att leta efter ett fikaställe (vilket vi ofta är) – då är Café Panorama det bästa alternativet man har i närheten.

Denna dag var vi en grupp på sex personer som ville sätta oss ned för att dricka kaffe och kanske äta något sött.  Vi hade ingen lust att gå runt och leta efter ett fikaställe, så att fika inne i Kulturhuset var givet. Vi gick in och eftersom fiket vid biblioteket var ganska fult så tog vi hissen upp.

Så klart så var Panorama fylld med gäster, den brukar alltid vara det när jag har varit på besök. Dock är det inte svårt att hitta en plats att sitta på, det finns alltid ett bord ledigt eller så är någon på väg ut.

Jag skulle gissa på att mycket av dess popularitet beror på utsikten.

För inte kan det vara utbudet. Eller, det är inget fel på utbudet i sig det är bra jag som tycker det är lite för dyrt. Eller så är jag extremt bortskämd eller rent av snål (heh).

Men en sak vill jag klaga på, den morotskakan jag köpte (som kostade 30 kr och var väldigt liten) var ganska torr och smakade inte mycket morot. Min kompis chokladruta var också den ganska torr. Men, min andra kompis äppelpaj såg väldigt god ut och så var den stor. Jag får nog gå tillbaka och testa den.

En snabb Google-sökning angående Café Panorama visar att andra gäster inte har gett den några goda recensioner. Jag kan inte säga mycket om det då jag inte har testa hela dess utbud. Kan det vara så att Café Panorama brister på vissa punkter? För mig så var det den torra och lite för dyra kakan.

Om du har fikat/ätit på Café Panorama, vad tycker du?

3 thoughts on “Café Panorama

  1. Vi var där den 24 februari, vid 16-tiden. Maten var väl ok, lite väl salt bara.
    Tyvärr fick jag betala 60:- för en Festis och 45:- för kaffe, som skulle ingå i maten, jäkligt trist. Madame i kassan sa t.o.m. ”och så ingår kaffe och sallad i maten” Vad schysst tyckte jag då.
    Så det blir nog inget besök där igen…

  2. Ping: Café Panorama – ett återbesök | B E S Ö K A R N A

  3. Ett ställe som är skött så oambitiöst kan bara överleva genom sitt läge.
    Jag har känslan av att de vill men är okunniga om produkter och hur man driver en servering idag.
    Var där den 12 Juli, har inte testat maten men bakverken är ytterst ordinära, torra och tillagade på billigaste och enklaste vis. Det de kallar för morrotskaka innehålla nästan inga morrötter t. ex.
    Man önskar att denna pärla till servering skulle glittra lite mera.
    Willi.

Kommentera

