Kulturhuset – räddaren i nöden

Något som det verkligen lider brist på i Stockholms innerstad är bra offentliga toaletter. Vad finns då mitt i Stockholms centralaste hjärta? Kulturhusets bottenplan och den fantastiska (och sen sommaren) gratis, röda unisextoaletten.
Tyvärr ska denna återigen sälla sig till övriga innerstads kostsamma toaletter när Fastighetskontoret ”hitta en annan teknisk lösning för betaltoaletterna”.
Så länge tycker jag att alla och envar ska passa på att utnyttja dessa så ofta det går. Passa på att pissa, det är sällan det är gratis i denna stad!

3 thoughts on “Kulturhuset – räddaren i nöden

  1. En sak som jag inte gillar med Stockholm är bristen på allmänna toaletter.
    Kom precis hem från en resa i Asien och jag måste säga att de är bäst vad gäller toaletter. Det finns vid alla tunnelbana stationer, i alla affärer och stora köpcenter.
    Det är otroligt lättsamt att veta att man kan alltid hitta en toalett när det krisar.
    Jag har bara besökt toaletten i Kulturhuset en gång. Det var helt okej, får se till att gå oftare.

Kommentera

